Petr Lukšíček

Psaní & Fotografie
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1448x

Petr Lukšíček

Pojďme CHODIT PO ŠPIČKÁCH

CHODIT PO ŠPIČKÁCH od Michaely Mikulové je kniha jak pro děti, tak jejich rodiče, nad kterou se můžete smát buď společně, nebo každý zvlášť :-)

29.11.2018 v 12:05 | Karma: 5,32 | Přečteno: 124x | Diskuse| Společnost

Petr Lukšíček

25 let od Sametové revoluce

Pokaždé, když se rozhoduji napsat další článek, dávám si jeden jediný zákaz. "Nebudeš psát o politice". A je to tady! Dnes poruším svůj slib, protože 25 – té výročí od Sametové revoluce je dost silný důvod. Zároveň tady mohu s určitostí potvrdit, že u mne se to stává max. jednou za 10 let ... :-)

17.11.2014 v 14:30 | Karma: 10,70 | Přečteno: 505x | Diskuse| Média

Petr Lukšíček

Češi ... národ handlířů ...?

V poslední době jsem zaznamenal v odborném tisku sílící hlasy ze strany prodejců, že lidská drzost při smlouvání o snížení prodejní ceny během nakupování už nezná mezí ... Jako příklad lze uvést rozhovor s Martinem J. Havlenou (šéf Universe Agency, která zastřešuje značku kol Author).

26.11.2013 v 8:06 | Karma: 10,32 | Přečteno: 813x | Diskuse| Ostatní

Petr Lukšíček

Teorie duše

"Proč jsem se narodil jako osoba, kterou jsem?", "Co se se mnou stane, až umřu?" Tyto otázky si klade britský psycholog Michael Heap ve své knize Universal Awareness – A Theory of the Soul (2011), jejíž překlad do češtiny vydalo nově založené české nakladatelství U Veverky pod titulem Teorie Duše – Věčné sebeuvědomování.

14.9.2013 v 16:17 | Karma: 8,79 | Přečteno: 387x | Diskuse| Ostatní

Petr Lukšíček

O Baladě pro banditu s režisérem Vladimírem Morávkem

Divadlo Husa na provázku má ve svém repertoáru i v této divadelní sezóně legendární představení "Balada pro banditu". Letošní premiéra byla 21. září a zde je krátký rozhovor s režisérem a uměleckým šéfem divadla, panem Vladimírem Morávkem.

15.10.2012 v 21:09 | Karma: 9,21 | Přečteno: 728x | Diskuse| Kultura

Petr Lukšíček

Kde se nachází hranice vkusu českého národa ... ?

Občas mne překvapí, jak diametrálně odlišné je vnímání lidí na jeden podnět. Položili jste si někdy otázku, proč tomu tak je? Jsme opravdu natolik rozdílní ... ?Naposledy mne "přepadla" tato otázka před několika dny. Surfuji, z dlouhé chvíle po internetu ... a narazil jsem na knihu fotografií Sáry Saudkové. Moje zvědavost, vidíc slova chvály, chce býti okamžitě ukojená.

9.10.2012 v 21:00 | Karma: 22,70 | Přečteno: 2542x | Diskuse| Kultura

Petr Lukšíček

Když se spojí Městská policie a občan Blbec

Původně jsem nechtěl na tomto blogu psát o věcech, které mohou nám "běžným smrtelníkům" kazit dobrou náladu, ale tentokrát jsem se neudržel a činím tak výjimku.Minulý víkend jsem procházel kolem parkoviště panelového domu odkud pocházím a dívám se po zaparkovaných autech. Některá z nich jsou opravdu hezká a hlavou se mi honí myšlenka: "ty se mi moc líbíš hezounku, tebe bych si moc přál pod vánočním stromečkem". Při této infantilní představě si všímám, jak má jedna zaparkovaná Octavia "botičku" na obou předních kolech a za stěračem lístek. Že by tady už naděloval Ježíšek?

15.12.2009 v 10:41 | Karma: 30,54 | Přečteno: 2107x | Diskuse| Ostatní

Petr Lukšíček

Všude na nás útočí... Nevěra

V poslední době, kam se podíváte: na internet, do příloh seriozních deníků, všude se na vás valí titulky, kde se objevuje slovo "Nevěra". Propírá se, zda je nevěra normální jev, kdo nebo co za ni může. Zda jsou u mužů viníkem hormony, zda u žen platí všemožné teorie nevěry, od ekonomické, přes genetickou až po teorii manipulace (podrobněji se tomu budu věnovat v poslední části článku).

10.11.2009 v 10:04 | Karma: 12,29 | Přečteno: 2281x | Diskuse| Ostatní